Sunday, September 11, 2016

Rebuttals to the Schismatics


Simply Information Sharing: Sept.10, 2016: Rebuttals to the Schismatics: on internetsobor: mostly in Russian but with some very good ones in English by the Metropolitan-

   Inbox 

Add star 

Dan Everiss

<oregdan@hotmail.com>
Sat, Sep 10, 2016 at 12:24 PM
Found on:http://internetsobor.org
under the Article: Message to those Departing.

Комментарии   
+6 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Митрополит Агафангел 10.09.2016 08:40
Группа анонимов, называющая себя «Предсоборной комиссией для подготовки VI Всезарубежного Собора», сегодня сделала очередную рассылку под названием «Вопросы и Ответы».

Один из этой группы задал вопросы и сам же на них ответил. Первый его вопрос: «каковы причины созыва VI Всезарубежного Собора?», и на него ответ: «чтобы восстановить канонический соборный строй в нашей Церкви, нарушенный митр. Агафангелом». То есть, чтобы совершить в Церкви переворот. Прямо и откровенно, здесь и комментировать нечего.

Второй вопрос; «в чем состоят канонические нарушения митрополита Агафангела?» Аноним отвечает: «митр. Агафангел, благодаря тому, что большинство архиереев являются его сторонниками, установил в Церкви свою личную диктатуру». То есть, проблема в том, что большинство архиереев поддерживает митрополита Агафангела. Возникает встречный вопрос: что в этом плохого? И какая же это диктатура, если большинство поддерживает? Диктатура – это, скорее, наоборот, когда большинство не поддерживает. Но, вопреки этому, аноним заключает, что, раз большинство поддерживает, то это нарушение соборности Церкви.

Правильнее было бы анониму ответ сформулировать так: «большинство архиереев, во главе с Председателем Архиерейского Собора и Синода, установила в Церкви свою личную диктатуру». От себя добавлю: "диктатуру", предусмотренную канонами Православной Церкви.

Приводится пример «диктатуры» - запрет ижевских клириков. Но, они были запрещены за участие в бунте в Навережье, после того, как были предупреждены перед самочинным собранием и не получили благословение туда ехать, и после того, как не захотели раскаяться в содеянном. Они до сих пор, пребывая в гордыне, не выражают никакого раскаяния, что лучше всего свидетельствует о справедливости наложенных прещений. К тому же, наложение запрещения на клириков входит в полномочия Правящего архиерея.

Второй пример: почисление на покой архиеп. Андроника и Софрония, как утверждает аноним, «без всякой вины». Конечно, слова «без всякой вины» являются откровенной неправдой, поскольку, согласно разбирательству Церковного Суда, архиепископы Андроник и Софроний: 1) самовольно объявили о своей полной независимости, чем нарушили устав и соборный строй нашей Церкви; 2) нарушили Архиерейскую Присягу на верность Архиерейскому Синоду РПЦЗ, данную ими при хиротонии, то есть, совершили клятвопреступле ние; 3) вопреки Постановлению Архиерейского Собора 2014 года «О правилах ведения дискуссий в общедоступных информационных ресурсах» публиковали в интернет материалы, в которых порочится честь и достоинство членов нашей Церкви; 4) кроме этого, архиепископ Андроник самовольно усвоил себе управление Троицким приходом в Астории. За КАЖДОЕ из этих нарушений святые отцы постановили лишать священного сана.

Таким образом, наш Архиерейский Синод, действительно, можно упрекнуть в несправедливом отношении к владыкам Андронику и Софронию, но эта «несправедливос ть» выразилась, разве что, в слишком мягком решении, относительно их. За то, что святые отцы постановили лишать священного сана, Архиерейский Синод лишь почислил на покой с правом служения. Это чрезвычайно мягкое решение было принято только в надежде на то, что бунтовщики одумаются и вернутся в ряды нашей Церкви.

Далее в своих «Вопросах и Ответах» аноним заявляет о непризнании законодательных актов РПЦЗ под предлогом того, что бунтовщики находятся в «чрезвычайных обстоятельствах », поскольку их поддерживает минимум людей от общего числа членов нашей Церкви. Аноним полагает, что все без исключения раскольники, находясь, естественно, в «чрезвычайных обстоятельствах », могут «законно» устраивать расколы.

Заключает свои рассуждения аноним тем, что утверждает, что догматы в наше время ушли в прошлое, они никого не привлекают и, очевидно, не следует на них вообще обращать внимание.

Из приведенного можно сделать вывод, что, в данном случае, под маской анонима скрывается обновленец, далеко отстоящий как от святых отцов, так и от Церкви, основанной Христом, Который сказал: «Истинно говорю вам: доколе не прейдет небо и земля, ни одна иота или ни одна черта не прейдет из закона» (Мф 5.18).
+2 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — иеромонах Никандр 10.09.2016 11:05
Этим обновленцем является , скорее всего , тов. Миронов . По совместительств у - "протоиерей".
+3 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Митрополит Агафангел 10.09.2016 12:48
Перевод на английский язык.



***{IN GOOD ENGLISH: - Metropolitan Agafangel's  sound responses to the various absurd claims of the schismatics: 

 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Митрополит Агафангел 10.09.2016 12:48
Перевод на английский язык. Внимание, в конце текста 11.09.2016 сделано важное примечание.
The anonymous group calling itself "The Pre-Council Committee for the preparation of the VI All-Diaspora Council," today wrote another newsletter, entitled "Questions and Answers", [put on their site:< http://www.rocana.org> ].

One of the group members asked some questions and then he himself answered them. His first question: "What are the reasons for convening the VI All-Diaspora Council?" The answer: "to restore the canonical synodical structure of the church disrupted by Metropolitan Agafangel". That is to say, to make a revolution in the Church. Truthfully and frankly, there is nothing to comment here.

Second question: "What are the canonical violations made by Metropolitan Agafangel?" Anonymous replies: "Metropolitan Agafangel established his personal dictatorship in the Church, due to the fact that the majority of the bishops support him. " That means, the main problem is that most of the bishops support Metropolitan Agafangel. This brings us to some followup questions: what's wrong with that? And what kind of a dictatorship is it if the majority of bishops support the metropolitan? 'Dictatorship' - on the contrary, is when the majority do not support. In spite of this, the anonymous author concludes that, since the majority support the Metropolitan, it is a violation of the sobornost of the church.

It would be more correct for the anonymous author to formulate a response as follows: "the majority of the bishops, headed by the Chairman of the Synod of Bishops and all the bishops of ROCOR, established the Church in their own personal dictatorship". I would personally add: a "dictatorship",  strangely provided by the canons of the Orthodox Church.

An example of "dictatorship": - the banning of the Izhevsk clergy. But they were banned for taking part in a rebellion in Naverezhe, after they had been warned not to attend the said meeting and they did not receive a blessing to attend this meeting. They still attended the meeting, but did not repent for their actions. To this day, due to pride, they express no remorse for their actions. This is the best evidence of the validity of the imposed bans. Placing a ban on a member of the clergy is the responsibility of the Ruling Bishop.

Second example according to the anonymous author: the retiring of Archbishops Andronik and Sophrony, "without any fault on their part". Of course, the words "without any fault" are completely incorrect, since, according to the proceedings of the Church Court, Archbishops Andronik and Sophrony: 1) voluntarily declared full independence from our Church, which violates the constitution and synodical structure of our Church; 2) of their own accord they violated the Bishop’s oath of allegiance to the Synod of Bishops of ROCOR, given by them in their consecration: that is they perjured themselves; 3) contrary to the Resolution of the Council of Bishops in 2014, "On the rules of the correct way to discuss public information," published in the online internet their materials, 'which denigrates the honor and dignity of our members'; 4) In addition, Archbishop Andronik willfully... gave up his position as head of the Holy Trintiy Parish in Astoria. For EACH of these violations the Holy Fathers of the Orthodox Church, would strip these clergy of the rank of priesthood.

Thus, our Synod of Bishops can be  accused of being 'unfair' to Archbishops Andronik and Sophrony. But this "injustice" came about, perhaps, from too soft rulings, with respect to them. According to the Holy Fathers, stripping these Archbishops of their priesthood, the Synod of Bishops decided to [ instead], retire these archbishops, giving them the right to serve. This extremely soft decision was made in the hope that the rebels would come to their senses and return into the folds of our Church.*

Later in his "Questions and Answers" the anonymous author claims about the non-recognition of the legal acts of the ROCOR under the pretext that the rebels are under "exceptional circumstances". However, their supporters are few in number compared to the total church member. The anonymous writer believes that all the dissenters, while, of course, in "exceptional circumstances", can "legally" arrange a split from the church.

The anonymous author concludes his reasonings by stating that in our day and age, dogmas are a thing of the past. They are valid no longer - they do not attract anyone and, obviously, no attention should be paid to these dogmas.
From the above it can be concluded that, in this case, the anonymous author is hiding under a mask that is far removed from both the Holy Fathers, and the Church founded by Christ, who said: "For verily I say unto you, Till heaven and earth pass, one jot or one tittle shall not pass from the law, till all be fulfilled. "(Matthew 5.18).
_____________
And this added footnote:  added by the Metropolitan:
* Our Synod of Bishops were truly 'unjust', as the anonymous author states. They were too soft, , too lenient in judging the disobedient Archbishops. According to the canons of our Holy Church (our Church Fathers) the just action would be total expulsion from our Orthodox Church. These Archbishops would be reduced to simple lay people or who no longer would be members of our Holy Church. They would not be able to enter our churches, but could pray in the narthex of the church, together with the catechumens (those seeking and preparing to enter the church or those who are repenting for their sins). Our Holy Synod of Bishops chose mercy over fair judgment. These rebel Archbishops were not stripped of their priesthood, nor restricted, but were simply retired.


+3 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Монахиня Вера 08.09.2016 11:36
Сегодня я разговаривала с одной американкой (она неплохо знает русский язык). Дело в том, что многие англоязычные люди из нашей Церкви не понимают в чем создалась проблема, и отчего происходит это разделение, поэтому, не разобравшись, идут куда попало, т.е. за раскольниками. Есть пожелание выставлять на сайте Интернет-Собор наши официальные тексты не только на русском языке, но и на английском, чтобы все могли понимать что происходит. А то ведь раскольники пишут на двух языках и рассылают по всей сети. Мы тоже должны вероятно последовать их примеру в этом.
+2 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — иеромонах Никандр 08.09.2016 15:55
Верно. Это разрушит их козни . Собственно , почему расколоучитель из Навережья выбрал Америку ? Да просто потому , что там он может черпать ресурсы (денежные) из обманутых американцев . Когда же те разберутся в чем дело , прочитав на английском языке наши материалы , тогда и спадут все "чары" раскольников и их "корпорация" лопнет , как мыльный пузырь.
+5 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Митрополит Агафангел 08.09.2016 06:57
7 сентября, по сообщению рассылки "letmish" состоялась "Собрание с комиссией по VI Все-зарубежному Собору". Неизвестно, кто учредил эту комиссию, каков ее состав. Не понятно, как может Всезарубежный Собор собираться двумя архиереями, игнорируя мнение и участие остальных одиннадцати. Неизвестно даже, кто эти судьи-прокурато ры, которые взяли на себя труд навести порядок в Зарубежной Церкви. Почему это скрывается от всей паствы РПЦЗ, несмотря на заявленную "соборность"? Разве можно начинать благое дело с недоверия, практически, всей Церкви? Известно только (благодаря ее собственной рассылке), что матушка Агапия отказалась участвовать в этом незаконном сборище.

Организаторы новоявленной парасинагоги не только отказались разговаривать с Председателем Архиерейского Синода и его Секретарем, но и аннулировали достигнутое в США, в греческом монастыре, усилиями многих людей соглашение об урегулировании трудной ситуации в нашей Церкви, которое устанавливало порядок, и позволяло путем совещаний и консультаций принимать решения для налаживания мирной жизни в наших епархиях и приходах. Почему они это сделали? Ответ может быть один - потому, что это им не нужно. Неужели, столь многие до сих пор этого не поняли?

Анонимная "предсоборная комиссия" приняла четыре пункта повестки дня намеченного на первую половину 2017 года "Всезарубежного Собора", которые можно свести к одному - устранение Первоиерарха РПЦЗ. Соответственно, вся работа "комиссии" должна быть сведена к поиску соответствующег о компромата. Пока, на сегодняшний день, не озвучено ни одного конкретного нарушения. Но, как известно из истории, при желании нужный компромат можно найти, к примеру, даже на Иоанна Златоуста. Так что, ищите, господа анонимы.
+2 # Лукавая демагогия раскольников — иеромонах Никандр 08.09.2016 10:10
Цитата из анонса раскольников :

Цитата:

"Так как митр. Агафангел и его Синод своими ошибочными решениями и злоупотреблением властью утратили авторитет и доверие, то для ограждения верных чад Церкви от подобного произвола, на время предсоборного периода, наши епархии переходят на административное самоуправление. При этом не создается новая церковная структура, какое – либо самочинное сборище или « парасинагога », как любят сейчас говорить некоторые, чтобы опорочить благое начинание. Решение о созыве 6 – го Всезарубежного Собора принимается не ради каких – либо амбиций или властолюбия, а ради нашей преданности и любви ко Христу и Его Святой Церкви, во исполнение духовного завещания святителя Филарета : « Держи что имеешь .»
Ради преданности ко Христу и Церкви нужно расколоть Церковь и прикрыться словами святого ?

Такое "самоуправление " беззаконно во всех отношениях и уже является расколом.
Весь этот , т.н. "всезарубежный собор" преследует цели рейдерского захвата РПЦЗ , пытаясь подменить собою Архиерейский Собор , осудить законного Первоиерарха и выбрать вместо него самозванного лжеиерарха.
+4 # RE: Лукавая демагогия раскольников — Митрополит Агафангел 08.09.2016 10:20
О самоуправлении было раньше заявлено, когда один заявил о неподчинении Синоду и Собору, а другой "поддержал". Это они в очередной раз (по-моему, в третий) решили напомнить. Не один раз кулаком по столу ударить, а три. Так громче.
+6 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Митрополит Агафангел 07.09.2016 13:53
Новые раскольники постоянно доказывают, что никаких аргументов в оправдание своего раскола у них нет. Так и в проповеди незаконно служившего в Астории архиепископа Андроника ясно показано полное отсутствие каких бы то ни было аргументов. Из слов архиеп. Андроника, главное преступление нашего Синода в том, что раскольников не поддерживает большинство епископов (?!). То есть, выходит, там где большинство - там неправда. А в чем, собственно, неправда, об этом ни слова. Чем дальше, тем яснее, что новоявленная парасинагога уйдет в раскол в любом случае - смогут они что-либо объяснить, или не смогут. Для них доказательства не важны - если не найдут, то обойдутся и без них. Верят ли они в Бога? - вот вопрос.
+3 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Православный Христианин 02.09.2016 18:31
Благословите св.Владыко! Не смог пройти мимо, и зарегистрировал ся на сайте чтобы оставить слово..Грустно и тяжело смотреть на все это происходящее и не возможно быть в стороне и не сопереживать сердцем и душой к происходящему.. думаю не мне одному.. Дорогой св.Владыко простите мое невежество но - Блажен муж иже не иде на совет нечестивых...не стоит ли исполнить эту заповедь блаженства, как учил Святой Дух чрез св.пророка.. и не принимать ни какого участия в этом нечестивом собрании.. так учили Святые отцы и своими примерами жизни подавали нам добрый образ кротости и смирения.. это не был признак малодушия, но великого разума и великой души. Было в истории много лжесоборов и на них осуждали святых, там не было осуждаемых - и это ни сколько им не повредило, а сделало более славными! Владыко само Ваше появление там и не важно по каким причинам, может внести в слабые и не укрепленные умы, души и сердца верующих сомнения и недопонимания, и кто знает как враг использует это и куда повернет и как преподнесет ???.. К чему этот соблазн? Не лучше ли твердая, смиренная и понятная позиция для всех.. К чему бить в пустые барабаны? Пускай они там, между собой сплетают льщения, и капашатся яко пчелы, кийждо бо свое бремя понесет..Не лучше ли возложить все упование на Бога и на свою дружину священный синод? Для того чтобы спасти хотя бы одну овча погибшую, достаточно записать видео обращение - живое, с переводом на другой язык - обращение ко всем прихожанам в рассеянии сущим, со своими умами в шатаниях и сомнениях. Выложить это на официальный сайт и на этот, и кто имеет уши слышать тот услышит, а кому это не интересно, тому хоть кол чеши! Зачем все усложнять? Не метайте бисера Вашего перед свиниями, а то и вас обратяся растопчат!!! Будьте прости яко голубие и мудри яко змии.. Мир Вам св.Владыко и долготерпение, да укрепит Вас Бог на будущую брань.. простите св.Владыко мое невежество..мне не известны многие обстоятельства и причины Ваших поступков..Ваш сын и брат во Христе грешный и недостойный Христианин.
+2 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Митрополит Агафангел 02.09.2016 18:41
Может, это и не к месту, но все же:

"И, отозвав Его, Петр начал прекословить Ему: будь милостив к Себе, Господи! да не будет этого с Тобою! Он же, обратившись, сказал Петру: отойди от Меня, сатана! ты Мне соблазн! потому что думаешь не о том, что Божие, но что человеческое" (Мф 16.22-23).

Мы должны безоговорочно исполнять все, что служит к пользе Церкви.
+2 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Православный Христианин 02.09.2016 19:21
Простите меня св. Владыко если я вас ввел в соблазн, своей писаниной, даже и не представлял себе что такое возможно..Не могу просто себе представить как все это будет выглядеть когда Вы приедете туда. Разве необходимо Ваше присутствие там чтобы осудить это нечестивое собрание? Или Вы хотите приехать туда и на их собрании сказать обличительное слово - которое будут слышать только они? И услышав покаются? Уже сколько раз призывали их к покаянию? Или будут открытые дебаты? Ради Бога простите меня еще раз св. Владыко, просто не понимаю, в чем тут польза для св. Церкви. Я верю Вам св. Владыко, что Вы все делаете на пользу св. Церкви, да укрепит Вас Бог на Вашем пути и наставит на пути правые!
+2 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Православный Христианин 02.09.2016 19:53
Главное чтобы это еще большей смуты не привнесло и раздора..
+4 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Митрополит Агафангел 31.08.2016 08:52
Как я уже писал, мне до сих пор не ясны главные мотивы действий современных раскольников. Я сомневаюсь, что только властные амбиции движут ими, хоть, эти амбиции, без сомнения, есть "топливо" новых нестроений. Но, не двигатель. Двигатель - некая внешняя сила, которая не от Бога.

Я, конечно, приеду на их собрание ("Всезарубежный Собор"), тем более, что они сами приглашают, но не потому, что признаю его легитимность, а только для того, чтобы посмотреть в глаза этим людям. Я не верю, что все они перешли от служения Богу на службу диавола, раскалывая Церковь. Может, хоть в некоторых удастся увидеть следы веры и совести.
+5 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — иеромонах Никандр 31.08.2016 12:24
Владыко , они хотят Вас судить , неужели Вы согласитесь быть подсудимым ? Тем более , что это будет беззаконный суд - судилище парасинагоги. Если и ехать , то никак не одному.
+2 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Кунгурова Татьяна 31.08.2016 17:21
Думаю, сколько Христос не смотрел в глаза фарисеям и книжникам а совести у них не нашел.
"аще кто от мертвых воскреснет, не имут веры. (Лк 16:31)
+6 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Митрополит Агафангел 31.08.2016 18:00
Мой долг и моя обязанность обличить этот "совет нечестивых". Они обманывают, а мы должны защищать обманутых и исцелять слепых.
+3 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — иеромонах Никандр 01.09.2016 09:21
Тогда надо эту встречу делать онлайн (снимать на видео все действо и - сразу в интернет) , чтобы все могли видеть и оценивать сборище раскольников , собравшихся судить Первоиерарха РПЦЗ.
+8 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Интернет Собор 31.08.2016 21:56
Интересно будет наблюдать, как Андроник с Софронием трижды лично приедут в Одессу, чтобы канонически правильно вызвать митрополита на суд.
+6 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — ieleonid 01.09.2016 11:56
Так не только Митрополита. Поскольку суд они планируют и над Синодом, то еще по три визита к каждому из оставшихся 5 членов Синода. Итого -- 18 визитаций из Нью-Йорка в Одессу, Бразилию, Воронеж, Вологду, Ишим, Молдову.
Иначе на основании их собственных представлений о каноничности суд будет недействителен.
Всё это говорит о том, что хорошо бы братьям в Америке и России прекратить горячиться и вернуться к плану примирения, предложенному Митрополитом и Секретарем Синода в Америке.
+3 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Монахиня Вера 01.09.2016 14:21
В том-то и беда, что они не хотят мира, но добиваются войны любыми правдами и неправдами. По всему видно, что идет целенаправленна я акция по уничтожению нашей Церкви. И делается это в обход всех канонических правил и элементарной человеческой совести.
+3 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — иеромонах Никандр 01.09.2016 16:04
Цитирую ieleonid:
Так не только Митрополита. Поскольку суд они планируют и над Синодом, то еще по три визита к каждому из оставшихся 5 членов Синода. Итого -- 18 визитаций из Нью-Йорка в Одессу, Бразилию, Воронеж, Вологду, Верхотурье, Молдову.
Иначе на основании их собственных представлений о каноничности суд будет недействителен.
Всё это говорит о том, что хорошо бы братьям в Америке и России прекратить горячиться и вернуться к плану примирения, предложенному Митрополитом и Секретарем Синода в Америке.


Ошибка : вместо Верхотурье , надо написать Ишим, ведь епископ в Ишиме.
+3 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — ieleonid 01.09.2016 16:50
Да, конечно, Ишим, прошу прощения, исправлю.
+6 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — Интернет Собор 01.09.2016 00:41
На сайте СПБ епархии размещена "Резолюция духовенства Санкт-Петербург ской и Северо-Русской епархии". Резолюция - документ, который принимается на собрании после обсуждения. Но собрания не было, просто получили "одобрения" под разосланным по эл. почтой текстом. В таком случае, это не резолюция, а, в лучшем случае, заявление, которое не имеет силы резолюции как решения собрания. Вообще этот текст не может быть официальным документом, пока не будет одобрен действительно состоявшимся епархиальным собранием.

В данном случае имеет место фальсификация для придания авторитетности раскольническим действиям горе-архиеписко па, бывшего ранее Санкт-Петербург ским и Северо-Русским.
+2 # RE: Митрополит Агафангел: Обращение к отступающим — иеромонах Никандр 01.09.2016 06:10
Мало того , что клирикам рассылают , так они еще и мирянам свои "резолюции" шлют , надеясь и их привлечь к своему расколу ! Идет широкомасштабна я операция по отрыву паствы РПЦЗ .
.
3 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - Nun Vera 09.08.2016 11:36
Today I was talking to one American (she knows quite well the Russian language). The fact that many English-speaking people from our church do not understand what the problem was created, and why there is this division, therefore, not understanding, go anywhere, that is, for dissenters. There is a wish to put on the Internet site Cathedral of our official texts not only in Russian but also in English so everyone can understand what is happening. And that in fact the schismatics written in two languages ​​and send across the network. We, too, should probably follow their example in this.

+2 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - monk Nikandr 09/08/2016 15:55
Right. This will destroy their machinations. Actually, why raskolouchitel of Naverezhya chose America? Yes, simply because there he can draw on the resources (money) from defrauded Americans. As they sort out what was going on, reading in English of our materials, then will fall all the "charms" of dissenters and "Corporation" burst like a soap bubble.

+5 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - Metropolitan Agafangel 09.08.2016 6:57
7 September, by sending the message "letmish" held "Meeting with Commission VI All-foreign Cathedral". It is not known who set up this commission, what is its composition. It is not clear how Diaspora Council can gather two bishops, ignoring the opinion and participation of the other eleven. Not even know who these judges Prokuratov ry, who took the trouble to bring order to the Orthodox Church. Why is it hidden from the entire flock of the ROCOR, despite the stated "catholicity"? Is it possible to start good business with confidence, almost the entire Church? It is only known (thanks to its own mailing list) that Mother Agapia refused to participate in this illegal concourse.
     The organizers of the newly-minted parasinagogi not only refused to talk with the President of the Synod of Bishops and his secretary, but canceled the agreement reached in the United States, in the Greek monastery, the efforts of many people, an agreement on the difficult situation of the settlement in our Church, which establishes the procedure and allowed through meetings and consultations to decide for a peaceful life in our dioceses and parishes. Why would they do that? One answer can be - because it is not necessary. Really, so many people still do not understand?
     Anonymous "Pre-Council Committee" took four agenda item scheduled for the first half of 2017 "All-Diaspora Council," which can be reduced to one - the elimination of the First Hierarch of ROCOR. Accordingly, all of the work "of the commission" should be kept to search correspondi about compromising. Yet, to date, has not announced any specific breach. But, as we know from history, right up dirt can be found, if desired, for example, even on St. John Chrysostom. So, look, anonymous gentlemen.

2 # Crafty demagoguery splitters - monk Nikandr 08/09/2016 10:10
A quote from the announcement of the dissenters:

Quote:
"As the Metropolitan. Agafangel and its Synod its wrong decisions and abuse of power have lost credibility and trust, then fence the faithful of the Church from such arbitrariness, at the time of Pre-Conciliar period, our diocese transferred to administrative self-government. This is not a new church structure created what - or arbitrarily concourse or "parasinagoga", as they like to talk now a few to discredit good initiative The decision to convene the 6 -. th All-Diaspora Council adopted not for the sake of - either ambition or lust for power, but for the sake of our devotion and love for Christ and His Holy Church, in response to the spiritual testament of St. Filaret: "Keep what you have."
     For the sake of devotion to Christ and the Church need to split the Church and to hide behind the words of Saint?
     This "self-government" wickedly in all respects and is already split.
All this, so-called "All-Diaspora Council" intended to capture raider ROCA, trying to replace him Bishops' Council, to condemn a legitimate First Hierarch and choose instead the self-proclaimed false hierarchy.

+4 # RE: Crafty demagoguery splitters - Metropolitan Agafangel 08/09/2016 10:20
About self-government was earlier stated, when one declared disobedience to the Synod and the Cathedral, and the other "supported". That they once again (in my opinion, in the third) have decided to recall. Not once on the table with his fist to hit, but three. So louder.

+6 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - Metropolitan Agafangel 07/09/2016 13:53
New Believers constantly prove that there are no arguments to justify their split they do not. So preaching illegally served in Astoria Archbishop Andronicus clearly shows a complete lack of any kind was the argument. From the words of Archbishop. Andronicus, the main crime our Synod that dissenters are not supported by the majority of the bishops (?!). That is, it turns out there where the majority - it's not true. And what, in fact, a lie, a word about it. The farther away, the more that the new-found parasinagoga gone into schism in any case - they will be able to explain anything, or can not. For them, the evidence is not important - if not found, it will manage without them. Do they believe in God? - That's the question.

+3 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - Orthodox Christian 02/09/2016 
18:31
Bless sv.Vladyko! I could not pass by, smiling and registered on the site to leave slovo..Grustno and hard to look at all this is happening, and not possible to be in the side and did not empathize with heart and soul to what is happening .. do not think me one .. Dear sv.Vladyko forgive but my ignorance - Blessed is the man who hath not walked in the counsel of the wicked ... not whether or not to perform this beatitude, as taught by the Holy Spirit through sv.proroka .. and do not take any of involvement in the congregations of the wicked .. so learned and holy fathers examples of their lives, give us a good image of meekness and humility .. it was not a sign of cowardice, but a great mind and a great heart. There was a lot of history lzhesoborov and they condemned the saints, there was not condemned - and it's not how much they do not hurt, and made it more glorious! Master your very appearance of it does not matter for what reasons, can make to the weak and not reinforced minds, souls and hearts of the faithful doubts and misunderstanding, and who knows how the enemy uses it, and where to turn and how will present ??? .. Why this temptation? Is it not better solid, humble and clear position for all .. Why beat into the empty drums? Let them there together weave lscheniya and kapashatsya Thou bee bo kiyzhdo his burden poneset..Ne better to assign all trust in God and his squad, the Holy Synod? In order to save at least one Ovcha the dead, enough to record a video appeal - live, with a translation into another language - an appeal to all parishioners in the diaspora, with their minds in the vacillations and doubts. Put it on the official website and this, and who has ears to hear that hear, and who is not interested in that at least count Cheshi! Why complicate things? Do not cast pearls before swine your, if you drew rastopchat !!! Be Thou forgive Blue and wise Thou serpents .. Peace to you sv.Vladyko and patience, strengthen you in the future, God curses .. forgive my sv.Vladyko nevezhestvo..mne not know of many circumstances and cause of your son and brother postupkov..Vash Christ sinful and unworthy of a Christian.

+2 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - Metropolitan Agafangel 09/02/2016 18:41
Maybe this is not the place, but all the same:
"And took him, Peter began to rebuke him: be merciful unto me, O Lord, let not this is with you! He turned and said to Peter, Get thee behind me, Satan: thou art an offense to me because you think not about that, but the things that be of men "(Matthew 16.22-23).
     We must unconditionally fulfill all that is to the benefit of the Church.

+2 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - Orthodox Christian 02/09/2016 19:21
Excuse me St. Master if I brought you into temptation, his writings, and even could not imagine what vozmozhno..Ne can just imagine how it will look like when you arrive there. Do you need your presence there to condemn this unholy collection? Or do you want to come back and tell their congregation accusatory word - which will only hear them? And heard so far? Already the number of times called them to repentance? Or are open debate? For God's sake forgive me again St. Lord, just do not understand what's the benefit to St. Churches. I believe you to St. Lord, that you are doing for the benefit of St. Church, strengthen your God in your way and guide in the right way!

+2 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - Orthodox Christian 02/09/2016 19:53
The main thing that is even more did not bring discord and strife ..

+4 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - Metropolitan Agafangel 8/31/2016 8:52
As I wrote, I still do not clear the main motives of modern dissenters. I doubt that the only power ambitions are driven by them, though, these ambitions, no doubt, is the "fuel" of new of strife. However, not the engine. Engine - some external force that is not of God.
     Of course, I'll come to their meeting ( "All-Diaspora Council"), the more that they are invited, but not because they recognize its legitimacy, but only to look into the eyes of these people. I do not believe that all of them have passed from the service of God in the service of the devil, splitting the Church. Maybe, though some will be able to see traces of faith and conscience.

+5 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - monk Nikandr 31/08/2016 12:24
Lord, they want you to judge, do you agree to be accused? Moreover, it would be illegal court - tribunal parasinagogi. If you go and then not one.

+2 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - Kungurova Tatiana 08.31.2016 17:21
I think how much Christ did not look into the eyes of the Pharisees and the scribes and conscience they have not found.
"If anyone from the dead will rise again, no shame faith. (Luke 16:31)

+6 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - Metropolitan Agafangel 31/08/2016 18:00
It is my duty and my responsibility to denounce the "counsel of the wicked." They lie, and we have to protect and heal the blind deceived.

+3 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - monk Nikandr 01.09.2016 9:21
Then we have this meeting to do online (take video and all the action - right to the Internet), so that all could see and evaluate a bunch of dissenters gathered to judge the First Hierarch of ROCOR.

+8 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - International Council 08/31/2016 21:56
It will be interesting to see how Andronicus with Sophronius three personally come to Odessa to canonically correct call on the Metropolitan Court.

+6 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - ieleonid 01.09.2016 11:56
So not only the Metropolitan. Because the court and they plan on Synod, then three more visits to each of the remaining five members of the Synod. Total - 18 visitations from New York to Odessa, Brazil, Voronezh, Vologda, Ishim, Moldova.
Otherwise, based on their own perceptions of the canonical trial will be invalid.
All of this suggests that it would be good brothers in the United States and Russia to stop hot and return to the reconciliation plan proposed by the Secretary of the Synod and Metropolitan in America.

+3 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - Nun Vera 01.09.2016 14:21
That's just the trouble is that they do not want peace but seek war by any hook or by crook. It's obvious that I'm going purposeful action to destroy our Church. And this is done to bypass all the canonical rules and basic human conscience.

+3 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - monk Nikandr 09/01/2016 16:04
Quote ieleonid:
So not only the Metropolitan. Because the court and they plan on Synod, then three more visits to each of the remaining five members of the Synod. Total - 18 visitations from New York to Odessa, Brazil, Voronezh, Vologda, Verkhoturye, Moldova.
     Otherwise, based on their own perceptions of the canonical trial will be invalid.
All of this suggests that it would be good brothers in the United States and Russia to stop hot and return to the reconciliation plan proposed by the Secretary of the Synod and Metropolitan in America.
Error: instead Verkhoturye, it is necessary to write the Ishim, because Bishop Ishim.

+3 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - ieleonid 01.09.2016 16:50
Yes, of course, Ishim, apologize, correct.

+6 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - International Council 09/01/2016 00:41
At the St. Petersburg diocese website posted "Resolution of the clergy of St. Petersburg and North-tion Russian diocese." Resolution - a document, which was adopted at the meeting after the discussion. But the meeting was not simply received "approval" sent out by e-mail. mail text. In this case, it is not a resolution, but, at best, an application that does not force resolution as the decision of the meeting. In general, this text can not be an official document until it is approved really held diocesan meeting.
     In this case, a falsification of the place to give credibility divisive actions unfortunate Archbishop of Pa, formerly of St. Petersburg and North-skim Russian.

+2 # RE: Metropolitan Agafangel: Appeal to retreating - monk Nikandr 09.01.2016 6:10
Not only that clergy are sending, so they also laymen its "resolution" send, and hoping to attract them to their split! There is a large-scale operation to separation I ROCOR flock.
.

No comments:

Post a Comment

Guest comments MAYBE can be made by email.
joannahigginbotham@runbox.com

Anonymous comments will not be published. Daniel will not see unpublished comments. If you have a message for him, you need to contact him directly.
oregdan@hotmail.com